Ana Sayfa
Yüksek Hızlı Tren Hakkında Herşey > ANKARA İSTANBUL HIZLI TREN PROJESİ
30.04.2015

ANKARA-İSTANBUL HIZLI TREN HATTI

Ankara- İstanbul Hızlı Tren Projesi, mevcut hattan bağımsız 533 km uzunluğunda 250 km/saat hıza uygun, tamamı elektrikli ve sinyalli yeni çift hatlı hızlı demiryolu yapımını içeriyor.

Projenin tamamlanmasıyla Ankara-İstanbul arası üç saate inecek.  Bu güzergahtaki yolcu taşımacılığında yüzde 10 olan demiryolu payının yüzde 78’e çıkması hedefleniyor. Ankara- İstanbul Hızlı Tren Hattı, Marmaray ile bütünleşerek Avrupa’dan Asya’ya kesintisiz ulaşım sağlanacak.  Ülkemizin en büyük iki şehrini birbirine bağlayan bu projeyle kentler arasında sosyal, ekonomik ve kültürel alışveriş artacak ve Avrupa Birliği üyelik sürecinde olan ülkemiz, ulaşım altyapısıyla da hazır hale gelecek.

Proje 10 ayrı bölümden oluşmakta;

  • Ankara-Sincan : 24 Km
  • Ankara-Hızlı Tren Garı
  • Sincan-Esenkent : 15 Km
  • Esenkent-Eskişehir : 206 Km
  • Eskişehir Gar geçişi: 2.679 m
  • Eskişehir-İnönü : 30 Km
  • İnönü-Vezirhan : 54 Km
  • Vezirhan-Köseköy : 104 Km
  • Köseköy-Gebze : 56 Km
  • Gebze-Haydarpaşa : 44 Km

 

Ankara - İstanbul Hızlı Tren Projesi, iki etapta tamamlanacak. Projenin ilk etabı olan Ankara-Eskişehir Hızlı Tren hattı 2009 yılında hizmete açıldı. Projenin ikinci etabı olan Eskişehir İstanbul hattının inşaatı devam ediyor. Köseköy-Gebze Etabının Temeli 28.03.2012 tarihinde atıldı.

 Hattın 44 km'lik Gebze-Haydarpaşa kesimi Marmaray Projesi ile yüzeysel metroya dönüşeceğinden Marmaray Projesi kapsamında yapılacak.

Sincan-Esenkent ve Esenkent-Eskişehir Hatları işletmeye açıldı.

 

ANKARA - İSTANBUL HIZLI TREN PROJESİNDE SON DURUM

Esenkent- Eskişehir Hattı

Kazı ve dolgu çalışmalarında 25.000.000 m3 hafriyat yapıldı.

164.000 kamyon seferi ile 2.500.000 ton balast taşındı.

254 adet menfez inşası tamamlandı.

26 adet karayolu üst geçidi, 30 adet karayolu alt geçidi, 4 adet kanal geçişi, 13 Adet nehir köprüsü, 2 adet otoyol köprüsü, 7 adet tren köprüsü, Toplam 4120 m uzunluğunda 4 adet viyadük yapıldı.

Toplam uzunluğu 471 m olan 1 adet tünel bitirildi.

Toplam 412 km’lik üstyapı döşendi.

Esenkent-Eskişehir arasındaki hızlı tren hattı, mevcut hattan bağımsız, 250 km/saat hıza uygun çift hatlı ve yüksek standartlı olarak inşa edildi.

Hat işletmeye alındı.

 

Eskişehir Gar Geçişi

• Mevcut yük merkezi, depo ve atölyelerin Hasanbey’e taşınarak gardaki diğer alanların Eskişehir ile bütünleşen,  kent dokusuna uygun bir cazibe merkezi haline getirilmesi ve şehrin her iki yakasında oluşan ulaşım problemlerinin çözümü amaçlandı.

• Eskişehir Gar’daki tesislerin Hasanbey’e taşınması ile birlikte yerel idarelerle koordineli çalışılarak,  gar sahasının kent dokusuna uygun hale getirilmesi planlandı.

• Mevcut demiryolu hattının şehir merkezinden geçmesi, karayolu ulaşımını olumsuz yönde etkilemektedir. “Eskişehir Gar Geçişi” gerek hemzemin geçitlerde oluşan trafik yoğunluğunu, gerekse geçitlerde meydana gelebilecek kazaların önlenmesi ve de Eskişehir’in daha güzel ve yaşanılabilir bir şehir olması amacıyla özel olarak projelendirildi.

 

Eskişehir Gar Geçişi Son Durum

. Alt geçit ve peron oranları % 98 oranında tamamlanmıştır.

. Kapalı kesit, U, L duvar imalatları tamamlanmıştır.

 

İlerleme Durumu (% olarak)

Eskişehir Gar Geçişi

 ALTYAPI                 ÜSTYAPI               ELEKTRİFİKASYON           SİNYAL TELEKOM

     99                          90                            85                                   22

 

Eskişehir-İnönü Hattı

Tüm imalatlar tamamlanmış olup, 27.4.2014 tarihinde geçici kabulü yapılmıştır.

Eskişehir-İnönü

Altyapı imalatları tamamlanmıştır.

 İlerleme Durumu (% olarak)

 

 ALTYAPI                     ÜSTYAPI             ELEKTRİFİKASYON               SİNYAL TELEKOM

      100                          100                          100                                    100

 

İnönü- Vezirhan Hattı

Altyapı imalatları tamamlanmıştır.

•Elektrifikasyon: Yer teslimi yapılan kesimde çalışmalar devam etmektedir.

•Sinyalizasyon: 7 adet Teknik Bina inşaatı eşzamanlı olarak devam edilmektedir. Yol boyu ve Dahili Ekipman Montajlarına devam edilmektedir.

 

İlerleme Durumu (% olarak)

İnönü –Vezirhan

ALTYAPI                      ÜSTYAPI              ELEKTRİFİKASYON               SİNYAL VE TELEKOM

    100                              99                           75                                           90

 

 

 Vezirhan-Köseköy Hattı:

Altyapı imalatları tamamlanmıştır

Elektrifikasyon: Yer teslimi yapılan kesim ve tünellerde çalışmalar devam etmektedir.

Sinyalizasyon: 8 adet Teknik Bina yapımı çalışmaları eşzamanlı olarak devam etmektedir. Yaklaşık 690.000 m kablo serimi gerçekleştirilmiştir. Yol boyu ve Dahili Ekipman Montajlarına devam edilmektedir.

 

İlerleme Durumu (% olarak)

Vezirhan-Köseköy

 ALTYAPI                       ÜSTYAPI                       ELEKTRİFİKASYON                       SİNYAL TELEKOM

    100                              99                                      90                                               94

 

 

Köseköy- Gebze Hattı

Altyapı imalatları tamamlanmıştır

•Altyapı imalatları tamamlandı.

• Balast ve travers serme çalışmaları devam etmektedir.

• Direk temel çalışmaları devam ediyor.

•Sinyalizasyon ve telekomünikasyon sistemleri tasarımı ile arayüz  çalışmaları devam etmektedir.

• Kablo kanal inşası devam etmektedir.

 

 

İlerleme Durumu (% olarak)

Köseköy- Gebze 

 ALTYAPI                       ÜSTYAPI                          ELEKTRİFİKASYON                    SİNYAL TELEKOM

       100                            100                                      98                                             90

 

İzmit- İstanbul Kuzey Geçişi

•Adapazarı Kuzey Geçişi Etüt, Proje, Mühendislik ve Danışmanlık Hizmetleri işi kapsamında yüklenici firmayla 16.02.2011 tarihinde sözleşme imzalandı.

•1 Aşama koridor seçimi çalışmaları onaylandı.

•2. Aşama güzergah seçim çalışmaları sona erdi.

•3. Aşama kesin ve detay proje çalışmalarına başlandı.

•26 Eylül 2012 tarihinde firmanın sözleşme süresi bitti.

•Firmaya 317 gün süre uzatımı verilmiştir. 3. aşama çalışmaları devam ediyor.

•Köseköy'de zemin ve sondaj çalışmalarına başlandı.     

•Sanat yapılarının tasarımına başlandı.

•1/2000'lik Harita çalışmaları devam ediyor.

 

 


|
TCDD Genel Müdürlüğü BYHİM Web ve İnteraktif Hizmetler Bürosu tarafından hazırlanıp güncelleştirilmektedir. 2010